نبودم!!

سلام عرض می کنم به همه بازدید کنندگان عزیز.

من یه مدتی نبودم که مطلب جدید بزار

به روی چشم از این به بعد این وبلاگ آپ میشه

دوستان میتونن منو در گذاشتن مطالب کمک کنن

از همه شما ممنونم عزیزانم

با تشکر شریفی.

دانلود از مدرسه نیوز



 ناهنجاری های فرزندان
 
تنـبیه خجــالتی
حســدلجبـــازی
دروغگـــوییپرخـــاشگری



 تربیت فرزند
 
سهم خانواده در تربیت مدرســــهتشکل

پیک دوم


از سایت مدرسه نیوز

 پایه دوم ابتدایی

دفتر کار در خانه ریاضی( قسمت اول تا فصل پنجم ) دفتر کار در خانه ریاضی (شامل تمرینهای تمام کتاب)
اسفند 90 صفحه اولاردیبهشت91 صفحه اول
5 آبانماه 91آذر ماه ۳-۹-۱۳۹۱
اول دی ماه۹۱ 29 دیماه 91
25 اسفند 1391 30 فروردین 92

دروغ =/= راست

امروز خیلی خیلی خیلی از دست بعضی از بچه ها

سر کلاس ناراحت و بی تحمل شدم !!!!!!!!!

همکارم خوبم گفت : جون خودت را برای این ها نذار سکته می کنی !

موقع رسیدن به خانه دیدم پوست سرم قرمز شده و سردرد و... ؟؟؟؟


مدرسه مهد کودک نیست !

معلم سنگ نیست !!!

حتی سنگ هم تحمل محدودی دارد!!!!!!

کتاب نیاوردم !!!

مداد رنگی ندارم از دیگران بگیرم !!!

ورق ندارم که بنویسم !!!

تکلیفم را ناقص نوشتم !!!

رفتار نابهنجار فراوان !!!

صحبت بیجا !!!

مزاحمت برای دیگران !!!

جیغ بی جا کشیدن !!!

خوراکی خوردن !!! مثل رستوران !!!

 تقاضای تکرار درس های قبلی و باز هم دقت نکردن!!!

نمی دانم خانه خاله جان می آیند ؟؟؟

یا مدرسه ؟؟؟؟؟؟؟


و گفتم از روز شنبه فیلم از رفتارتان می گیرم

و به والدینتان نشان می دهم

همان شیطان کوچولو گفت : اگر دروغی نباشه !!!!!!!!!!!!!!


 

گاهی حتی بدون اینکه فکر کنیم دروغ می‌گوییم و خودمان نیز نمی‌دانیم که چرا الان و در رابطه با موضوعی دروغ گفتیم! چرا دروغ یکی از عادت های روزمره ی همه‌ی ما شده است؟ آیا برای رسیدن به هدف خاصی دروغ می‌گوییم یا نه؟ آیا بدون دروغ هم می‌توان زندگی کرد؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که دروغ چیست و چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

اگر به افرادی که در اطرافتان هستند خوب توجه کنید، درخواهید یافت که بسیاری از آنها در طول روز دروغهای فراوانی می گویند. در واقع این مسئله گویای این است که تقریبا همه افراد در این سیاره خاکی به شیوه های متفاوتی در زندگی دروغ می گویند. آنها بر این باورند که غالب شدن شرایطی در آن لحظه افراد را وادار به دروغگویی می نماید. در بسیاری از موارد، افراد برای حفظ علایق شخصی خود دروغ می گویند. اما افرادی هم هستند که برای گول زدن دیگران دروغ می گویند. گروه دیگری از افراد نیز به دروغگویی معتاد شده اند. خیلی ها هم به این دلیل دروغ می گویند که از هر گونه مورد انتقاد قرار گرفتن در اجتماع دور باشند. اما بطورکلی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که :


کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ "فيلسوف" است.

کسی که راست و دروغ برای او يکی است، "
چاپلوس" است.

کسی که پول مي گيرد تا دروغ بگويد، "
دلال" است.

کسی که دروغ می گويد تا پول بگيرد، "
گدا" است.

کسی که پول می گيرد تا راست و دروغ را تشخيص دهد، "
قاضی" است.

کسی که پول می گيرد تا راست و دروغ را بهتر نمایان سازد، "
وکيل" است.

کسی که با دروغ غریبه است و جز راست چيزی نمی گويد، "
بچه" است.

کسی که به خودش هم دروغ می گويد، "
متکبر" است.

کسی که حتی دروغ خودش را باور می کند، "
ابله" است.

کسی که سخنان دروغش شيرينست، "
شاعر" است.

کسی که علیرغم ميل باطنی خود دروغ می گويد، "
همسر" است.

کسی که اصلا دروغ نمی گويد، "
مرده" است.

کسی که دروغ می گويد و قسم هم می خورد، "
بازاری" است.

کسی که دروغ می گويد و خودش هم نمی فهمد، "
پرحرف" است.

کسی که دروغ گفتنش را مصلحت آمیز عنوان می کند، "
خوش خیال" است.

کسی که مردم سخنان دروغ او را در برخی مواقع راست می پندارند، "
سياستمدار" است.

کسی که مردم سخنان راست او را دروغ می پندارند و به او می خندند، "
ديوانه" است.

 

راستش این مطلب رو تو وب یه همکار دیدم خوشم اومد گذاشتم ولی نامش را یادم نیست ازش تشکر کنم.

ساعت

http://www.amouzeshriazi.ir

اولیای محترم باتوجه به تدریس ساعت

نظارت کنید تادختران عزیزم باکلیک کردن روی بازی زیر ساعت راتمرین کنند


پلی کپی راتمرین کنند

پیک دوم

دانلود سوالات ارزشیابی مهارتهای نوشتاری کلاس دوم دبستان از وب نازک

.

برای دریافت پیک امروز کلیک کنید

برای تمرین فارسی نوشتاری کلیک کنید

برای دریافت سوالات آزمون نوشتاری آبان ماه کلیک کنید

برای آشنایی باسوالات مهر ماه ریاضی کلیک کنید

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

از وب گل های عزیز دوم

کمکم کنید

کمکم کنید

كودكان بیش فعال


امروزه‌ بسیاری‌ از مادران‌ و پدران‌ از شیطنت‌ بسیار زیاد كودكانشان‌ شكایت‌ دارند. آنها اظهار می ‌دارند كه‌ فرزندشان‌ مرتب‌ در حال‌ حركت‌ و فعالیت‌ است‌ و نوعی‌ حالت‌ بی‌ قراری‌ و ناآرامی‌ در او مشاهده‌ می ‌كنند. برخی‌ از این‌ والدین‌ از فقدان‌ تمركز حواس‌ و ضعف‌ درسی‌ كودك‌ نیز صحبت‌ می‌ كنند. آنها علت‌ این‌ فعالیت‌ بیش‌ از اندازه‌ را نمی ‌دانند و مرتب‌ فرزندشان‌ را مورد سرزنش‌ قرار می‌ دهند. این‌ كودكان‌ بعضاً مورد انتقاد و تنبیه ‌ بسیار زیاد قرار می ‌گیرند. عده‌ای‌ از پدر و مادرها كنترل‌ خود را از دست‌ می ‌دهند و این‌ كودكان‌ را به‌ شدت‌ كتك‌ می‌ زنند یا آنها را تهدید می ‌كنند. در این‌ نوشتار سعی‌ شده‌ است‌ پدیده‌ بیش ‌فعالی‌ در كودكان‌ توضیح‌ داده‌ و راه‌های‌ برخورد مناسب‌ با این‌ حالت‌ ارائه‌ شود.

اختلال‌ بیش‌ فعالی‌ كه‌ در اغلب‌ موارد با نقص‌ توجه‌ همراه‌ است، معمولاً در دوران‌ كودكی‌ بروز می‌ كند. تشخیص‌ این‌ اختلال‌ در سنین‌ زیر پنج‌ سال‌ قدری‌ مشكل‌ است زیرا امكان‌ دارد با رفتارهای‌ طبیعی‌ و شیطنت ‌آمیز كودكان‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود. با این ‌حال، متخصصان‌ می‌ توانند این‌ اختلال‌ را تشخیص‌ دهند و پیش‌ بینی‌های‌ لازم‌ را به‌ عمل‌ آورند. این‌ اختلال‌ با فعالیت‌ بیش‌ از اندازه، خرابكاری‌ و آزار رساندن‌ همراه‌ است.


بیش ‌فعالی‌ كودكان‌

كودكان‌ بیش ‌فعال‌ - همانگونه‌ كه‌ از این‌ عنوان‌ برمی ‌آید- بسیار پرتحرك اند و نمی ‌توانند یک جا آرام‌ بنشینند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد، نوعی‌ اضطرار و اجبار برای‌ خرابكاری‌ نیز دارند. آنان‌ اشیا را می‌ شكنند یا پرتاب‌ می‌ كنند. همچنین‌ كنجكاوی‌ بسیار از خود نشان‌ می‌ دهند و نه‌ تنها اسباب‌ بازی‌هایشان‌ را خراب‌ می‌ كنند، بلكه‌ اشیاء و وسایل‌ منزل‌ را نیز دستكاری‌ و خراب‌ می‌ كنند. كارهای‌ خطرناك‌ را دوست‌ دارند و ابداً احساس‌ خطر نمی ‌كنند. بنابراین‌ رفتارهایی‌ بی ‌مهابا از آنها سرمی ‌زند. برخی‌ از بزرگسالان‌ آنها را افرادی‌ بی ‌باك‌ و شجاع‌ تصور می ‌كنند؛ در حالی‌ كه‌ این‌ رفتارهای‌ بی‌ مهابا نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ كه‌ احساس‌ خطر واقعی - كه‌ یك‌ احساس‌ طبیعی‌ است‌ و بایستی‌ در كودكان‌ وجود داشته‌ باشد - در این‌ بچه‌ ها وجود ندارد. بازی‌ های‌ خطرناك‌ - از جمله‌ بازی‌ با كبریت‌ - و علاقه‌ به‌ وسایلی‌ چون‌ كارد و چاقو نشانه‌ های‌ دیگری‌ از گرایش‌ها و رفتارهای‌ غیرطبیعی‌ این‌ بچه‌ هاست.


كودك‌ بیش ‌فعال‌ احساس‌ خطر نمی‌ كند

كودكان‌ بیش ‌فعال‌ در مورد كارها و اشیایی‌ كه‌ به‌ طور طبیعی‌ باید در برابر آنها احساس‌ خطر كنند، خطری‌ احساس‌ نمی‌كنند؛ و اختلالات‌ سلوك‌ در این‌ كودكان‌ بعضاً دیده‌ می‌ شود؛ مثلاً بعضی‌ از آنها رفتارهای‌ پرخاشگرانه‌ دارند یا برای‌ آسیب‌ رساندن‌ به‌ دیگران‌ آنان‌ را تهدید می‌ كنند. ممكن‌ است‌ به‌ حیوانات‌ نیز صدمه‌ بزنند. بعضی‌ دیگر در اعمالی‌ چون‌ سرقت‌ و تقلب‌ و به‌ طور كلی‌ كارهایی‌ كه‌ تخلف‌ از قوانین‌ و مقررات‌ محسوب‌ می‌ شود شركت‌ می‌ كنند.


تمایل‌ به‌ كارهای‌ خلاف‌ و خطرناك‌

این‌ كودكان‌ آچار پیچ‌ گوشتی‌ را داخل‌ پریز برق‌ می‌ كنند؛ اشیاء و وسایلی‌ را كه‌ متعلق‌ به‌ خودشان‌ نیست‌ برمی‌دارند؛ تمایل‌ بسیاری‌ به‌ كشیدن‌ سیگار دارند (ته ‌سیگارها را برمی ‌دارند و علاقه‌ به‌ كشیدن‌ آنها دارند) و همچنین‌ گرایش‌ به‌ دروغگویی‌ در آنها بسیار بالاست‌ و اغلب‌ دروغ‌ می ‌گویند. به‌علاوه آنان‌ تمایل‌ به‌ ارتباط‌ با كودكان‌ و نوجوانان‌ بزرگتر از خود دارند. اغلب‌ دوستانی‌ بزرگتر از خود انتخاب‌ می ‌كنند و از مصاحبت‌ با نوجوانان‌ لذت‌ می ‌برند. بسیار مایلند در صحبت‌ها و فعالیت‌های‌ آنان‌ شركت‌ كنند. همچنین‌ گرایش‌ به‌ كارهای‌ خلاف‌ از جمله‌ دزدی‌ در آنها بسیار زیاد است. به ‌نظر می‌ رسد این‌ كودكان‌ زودتر از حد معمول‌ چشم‌ و گوششان‌ باز می ‌شود و به‌ كنجكاوی‌های‌ بسیار زیاد دچار می‌ شوند.

از لحاظ‌ اجتماعی، كودكان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشكل‌ پیدا می ‌كنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ كنند و از عهده‌ تكالیف‌ مدرسه‌ و سایر كارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.


عملكرد اجتماعی‌ و تحصیلی‌ كودك‌ كاهش‌ می ‌یابد

كودكان‌ بیش ‌فعالی‌ كه‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشكل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمركز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ كودكان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ كوچكترین‌ محرك‌ بیرونی‌ واكنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملكرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشكل‌ می ‌شوند.

از لحاظ‌ اجتماعی، كودكان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشكل‌ پیدا می ‌كنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ كنند و از عهده‌ تكالیف‌ مدرسه‌ و سایر كارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.

آنان‌ از درگیر شدن‌ با تكالیفی‌ كه‌ مستلزم‌ تلاش‌ ذهنی‌ مداوم‌ است، می‌ پرهیزند. اغلب، وسایل‌ خود را گم‌ می‌ كنند و دچار فراموشكاری‌اند. به ‌طور افراطی‌ حرف‌ می ‌زنند و پیش‌ از تمام‌ شدن‌ پرسش‌ها، پاسخ‌ می‌ دهند. منتظر نوبت‌ ماندن‌ برایشان‌ دشوار است‌ و بسیاری‌ اوقات‌ مزاحم‌ كار دیگران‌ می ‌شوند.


والدین‌ چه‌ نقشی‌ در درمان‌ دارند

1. ابتدا باید مطمئن‌ باشیم‌ كه‌ فرزندمان‌ واقعاً نشانه ‌های‌ این‌ اختلال‌ را دارد؛ به‌ علاوه‌ تشخیص‌ نهایی‌ توسط‌ متخصص‌ انجام‌ می‌ پذیرد. گاهی‌ والدینی‌ كه‌ افرادی‌ بسیار مضطرب‌ و نگران‌ هستند، ممكن‌ است‌ جنب و جوش‌های‌ طبیعی‌ فرزند را دلیلی‌ بر بیش ‌فعالی‌ بدانند. بنابراین‌ در قدم‌ اول‌ بایستی‌ راجع‌ به‌ تشخیص‌ مطمئن‌ باشیم‌ و به فرزندمان برچسب‌های‌ نادرست‌ نزنیم.

2. انرژی‌ اضافه‌ این‌ كودكان‌ باید از طریق‌ فعالیت‌های‌ مثبت، از جمله‌ ورزش‌ كردن، مصرف‌ شود. بهتر است‌ آنها را برای‌ بازی‌ به‌ زمین‌های‌ بزرگ‌ برد و اجازه‌ داد كه‌ به‌ فعالیت‌های‌ لذتبخش‌ بپردازند. یا این‌ كه‌ روزانه‌ برای‌ پیاده‌ روی‌ آنها را از خانه‌ خارج‌ كرد. در منزل‌ نیز بایستی‌ مسئولیت‌هایی‌ كه‌ از لحاظ‌ جسمی‌ قدری‌ بچه‌ها را خسته‌ می‌ كند به‌ آنها بسپاریم‌ تا به‌ این‌ وسیله‌ انرژی‌ بیش‌ از حد آنان‌ گرفته‌ شود. البته‌ خوب‌ است‌ گاهی‌ برای‌ انجام‌ این‌ مسئولیت‌ها جوایزی‌ هم‌ در نظر بگیریم.

3. به‌ خاطر داشته‌ باشیم‌ این‌ كودكان‌ را به‌ هیچ‌ وجه‌ كتك‌ نزنیم؛ زیرا رفتارهای‌ انتقام ‌جویانه‌ از آنها سر خواهد زد. بهتر است‌ با آنان مؤدبانه‌ و با محبت‌ صحبت‌ كنیم. البته‌ در برخورد با سایر كودكان‌ نیز داشتن‌ رفتاری‌ مهرآمیز و عاری‌ از خشونت‌ لازم‌ است.

4. گروهی‌ از موادغذایی‌ - از جمله‌ كاكائو، شكلات، قهوه، نسكافه، نوشابه‌های‌ رنگی‌ و تنقلات - باعث‌ تحریك ‌پذیری‌ می‌شوند و لازم‌ است‌ تا حد امكان‌ از دادن‌ آنها به‌ بچه‌ ها خودداری‌ شود.

5. خواب‌ شبانگاهی‌ این‌ كودكان‌ موضوع‌ مهمی‌ است؛ آنها باید شب‌ها زودتر به‌ رختخواب‌ بروند. بهتر است‌ والدین‌ برنامه‌ خانواده‌ را به‌ گونه‌ ای‌ مناسب‌ تنظیم‌ كنند و به‌ هر طریق‌ ممكن‌ به‌ كودك‌ بفهمانند این‌ یكی‌ از قوانین‌ خانواده‌ اوست‌ كه‌ شب‌ها تا دیروقت‌ بیدار نماند. در همین‌ زمینه‌ توصیه‌ می‌ شود كودك‌ از وسایلی‌ چون‌ كامپیوتر و تلویزیون‌ به‌ صورت‌ افراطی‌ استفاده‌ نكند .

6. چنانچه‌ كودك‌ بیش ‌فعال‌ از لحاظ‌ توجه‌ و تمركز بسیار مشكل‌ داشته‌ باشد و رفتارهای‌ او موجب‌ اذیت‌ و آزار فراوان‌ شود، بهتر است‌ با روان پزشك‌ كودك‌ و نوجوان‌ مشورت‌ شود تا به‌ صلاحدید او كودك‌ مقداری‌ داروی‌ اختصاصی‌ این‌ اختلال‌ را مصرف‌ كند.


نتیجه ‌گیری‌

اختلال‌ بیش‌ فعالی‌ كه‌ در اغلب‌ موارد با نقص‌ توجه‌ همراه‌ است، معمولاً در دوران‌ كودكی‌ بروز می‌ كند. تشخیص‌ این‌ اختلال‌ در سنین‌ زیر پنج‌ سال‌ قدری‌ مشكل‌ است زیرا امكان‌ دارد با رفتارهای‌ طبیعی‌ و شیطنت ‌آمیز كودكان‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود. با این ‌حال، متخصصان‌ می‌ توانند این‌ اختلال‌ را تشخیص‌ دهند و پیش‌ بینی‌های‌ لازم‌ را به‌ عمل‌ آورند. این‌ اختلال‌ با فعالیت‌ بیش‌ از اندازه، خرابكاری‌ و آزار رساندن‌ همراه‌ است.

چنانچه‌ این‌ بچه‌ها در سنین‌ كودكی‌ معالجه‌ نشوند، در دوره‌ نوجوانی‌ احتمال‌ این ‌كه‌ رفتارهای‌ ضداجتماعی‌ داشته‌ باشند و نیز حالات‌ افسردگی‌  در آنها به‌ وجود آید، بسیار است. بنابراین‌ به‌ والدین‌ توصیه‌ می ‌شود كه‌ حتماً در دوران‌ كودكی‌ برای‌ معالجه‌ این‌ كودكان‌ اقدام‌ كنند.

منبع : اینترنت


لینک ها

 اختلالات رفتاری در كودكان 

 در مقابل بهانه گیری كودكان چه كنیم ؟ 

 لجاجت و كج خلقی در كودكان 

 انحصار طلبى كودكانه 

 تخلیه نشدن انرژی كودكان به صورت آزار و اذیت نمود پیدا می كند 

تأثیر فیلم و سینما بر كودكان ( قسمت اول  )، ( قسمت دوم ) ، ( قسمت سوم )

کتاب های « روان شناسی » ، « کودکان »، « خانواده » و « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

ادامه نوشته

ریاضی - املاء دوم

دومی ها سلام

ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

دومی ها سلام

پیک ها

     



                                                             

                  


                                                                       


   

                                                    


درخواست یک کودک


دستان من کوچکند، لطفا هنگام جمع کردن تخت، کشیدن یک نقاشی یا انداختن

 یک توپ، انتظار انجام کاری کاملا درست را از من نداشته باشید. پاهای من

 کوتاهند، خواهش می کنم آهسته راه بروید تا من هم بتوانم با شما گام بردارم.

 چشمان من آنگونه که چشمان شما دنیا را دیده اند، آن را ندیده اند، لطفا

 به من اجازه دهید که در محیطی امن به جستجو بپردازم، جز در مواقع ضروری

 من را محدود نکنید.من برای مدت کوتاهی کوچک هستم، لطفا برای تشریح همه چیز درباره این دنیای

 زیبا، برای من وقت صرف کنید و این کار را با میل انجام دهید.

 لطفا به نیازهای من حساس باشید، تمام روز را از من عیبجویی نکیند. با من

 همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار بشود.

 لطفا از من چنان نگهداری کنید که خداوند از شما خواسته است. من را در مقابل

 اعمالم مسوول بار بیاورید.

 برای زندگی کردن مرا راهنمایی کنید و با روشی محبت آمیز نظم را به من بیاموزید.

 من برای رشد کردن به تشویق شما نیازمندم. لطفا از سر تقصیرات من زود بگذرید

 و بدون انتقاد از من، از کارهایی که انجام می دهم انتقاد کنید.

 لطفا من را در مورد تصمیم گیری درباره کارهای مربوط به خودم آزاد بگذارید. به من

 اجازه بدهید، شکست بخورم، از این طریق است که می توانم از اشتباهاتم درس بگیرم.

 لطفا کارها را به جای من انجام ندهید، تا من احساس کنم که تلاشهایم با انتظارات

 شما کاملا منطبق نبوده اند. لطفا من را با خواهر و برادرم مقایسه نکنید.

 لطفا من را از نظر مذهبی راهنمایی کنید. مراسم مذهبی را در خانه به من یاد

 بدهید، یا من را به یک مدرسه مذهبی و نماز خانه ببرید، الگوهای خوبی برای

 دنبال کردن دستورات مذهبی برای من فراهم آورید.

 

عنوان کتاب: قدرت والدین ( برنامه ای برای کمک به موفقیت تحصیلی دانش آموزان )

 تالیف: شری فرگوسن – لارنس ای. مازین      مترجم: خانم ن. پارسا

پاورپوینت جمع سرکلاس نمایش داده شد

برای دانلود جمع وتفریق دورقمی به روش گسترده 

روی تصویر کلیک کنید.


ریاضی از سایت همگام

از سایت همگام دیدن کنید و لذت ببرید
برای مشاهده ی آنلاین و تمرین بر روی تصویر کلیک کنید.




برای مشاهده ی آنلاین بر روی تصویر کلیک کنید.

ریاضی و علوم از ترنم تلاش

 

دوصفحه فعالیت ریاضی از توان برتر رو میتونین با کلیک روی تصویر زیر دانلود کنین

و

برای دریافت سوالات علوم از کتاب کار علوم دوم  روی تصویر زیر کلیک کنین

سیب قرمز 8 و پیک 9


سیب قرمز آخرین هفته ی آبان ماه 92 از وب اموزگار اندرزگو

ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

پیک آموزشیکلاس دوم



دانلود word

دانلود pdf

طنز



برای دیدن تصویر بزرگترروی تصویرکلیک کنید



موضوعات مرتبط: طنزوسرگرمی،ضرب المثل

خلاصه درس از سایت قلم چی

امروز چگونه بود


سلام

امروز با برنامه صبحانه به مناسبت دردانه سه ساله امام حسین ( ع) برگزار کردیم

در سالن مدرسه سفره انداختیم و بچه ها فلاسک چای - نان تست و لواش و انواع پنیر و خیار و مربا همراه آورده بودند و بعضی لیوان کاغذی و قاشق و چاقو بی خطر آوردند و زیردستی و ... از قبل ذخیره داشتیم .

به بچه ها باید یاد داد از نعمت ها خوب استفاده کنند و کمتر غر بزنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!

و بعد بازی موش و گربه بازی کردند

و ریحانه و فاطمه نمایش عروسکی با موضوع مسواک نزدن و دندان درد و ...با ذوق و طراحی خود اجرا کردند .

واما خیلی ها دوست داشتند نمایش اجرا کنند

باید گفت ما در فیلمی با نام زندگی بازی می کنیم و بچه ها دوست داشتند با نمایش یه گوشه را به ما یادآوری کنند ولی وقت نبود .

چون هوا بارانی بود بچه ها دلخور بودند که برای ورزش چرا به حیاط نرفتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و املای کوچکی با هنکاری همه بچه ها انجام شد و هر کس یک کلمه به دیگران دیکته می گفت و همه می نوشتند و در آخر هم برگه ها را قرار شد دوستانشان تصحیح نمایند و اظهار نظر و بازخورد بنویسند ( نوع تثبیت یادگیری )

و دو صفحه از تست ریاضی قلم چی را هم بچه ها تست زدند 

ولی چون در این مدت ورقه تصحیح کردم گردن درد گرفته ام و مقداری خسته شدم ان شاء الله روزهای بعد نتیجه ها را اعلام می کنم .

و خواهشمندم والدین محترم هم در نظارت در اوراق ارسالی دقت نظر داشته و نکاتی که دختر گلمان مشکل دارد حتما مد نظر داشته و برایم پیام بدهید تا رفع اشکال شود .

و در ضمن پیگیری انجام تکالیف فقط در صورت ناخوش احوال بودن در فرصت بعدی باید حتما تکمیل شود و گرنه از روند درسی عقب می مانند.

طرح جابر برای بچه های کنجکاو


پروژه هاي علمي دانش آموزان دوره ابتدايي (طرح جابربن حيان)

راهنماي پروژه علمي

نقش ها و مسئوليت ها

انتخاب موضوع براي پروژه علمي

جدول زمانبندي پروژه آزمایش

جدول زمانبندی پروژه طراحی و ساخت

معيارهاي ارزيابي پروژه هاي آزمايش

مهماني جديد در جشنواره جابربن حيان و دريچه اي به جشنواره خوارزمي

سخني با كارشناسان

سخني با معلمان

شیوه نامه طرح

بروشور راهنماي والدين


دانلود پاورپوینت جابر بن حیان

حرف منفی !


همه ما همیشه حرف‌های منفی به خودمان می‌زنیم، درست نیست؟
منبع : وبسایت علمی آموزشی - مرادی
«هر کاری که می‌توانید انجام دهید یا آرزو دارید که بتوانید، شروعش کنید.
کله‌شقی در خودش نبوغ، قدرت و جادو دارد. همین الان شروع کنید.»
-- گوته

ادامه را حتماً مطالعه نمائید و اثر آن را تجربه کنید

ادامه نوشته

وبلاگ سومی ها




وبلاگ گل مریم سوم


http://sharif55.blogfa.com


زیاضی 2 و بازی


بازی فلشی که مشاهده می کنید با هدف آموزش توالی و ترتیب اعداد یک تا صد در جدول می باشد که دانش آموز با توجه به دانستنی های خود جای عدد مورد نظر را در جدول پیدا می کند و از این طریق می تواند زمان پاسخگویی به سوالات را سریع ببخشد .


www.bandarstudents.blogfa.com

دانلود فایل فلش

منبع : خانه دانش آموزان بندر

ریاضی 2


                                                    روی تصویرکلیک کن

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا روی تصویرکلیک کنید

 

 


تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

ریاضی 2

سوال های زیررادردفترریاضی بنویس وحل کن .(هم چنین می توانی از آن پرینت بگیری وآن راحل کنی.)

1-یکان عددی3تابیشترازکوچک ترین عددیک رقمی ودهگانش 5تاکم تر ازبزرگ ترین عددیک رقمی است.آن عددرابنویس.

2-عددهای دورقمی راکه یکان آن ها(2و4و0)وده گانش(5و3و9)باشدرابنویس.

3-باحاصل جمع (6و3)وباقی مانده ی(8-8)هرچه می توانی عدددورقمی بنویس.

4-چندعدددورقمی می توانی بنویسی که مجموع ارقامش 8 باشد.آن هارابنویس.

5-باقی مانده ی ارقام 83چنداست؟(باراه حل وکشیدن چینه)

6-چندعدددورقمی می توانی بنویسی که اختلاف رقم هایش (0)باشد.آن هارابنویس.

 

7-مجموع رقم های عدد68راحساب کن.(بارسم چوب خط)

 

8-اگر عقربه ی کوچک ساعتی بین 4و5وعقربه ی بزرگ آن روی 9باشدساعت ازچندگذشته

 است؟....................به ساعت چندمانده است؟...........(روی ساعت نشان بده.)

 

 

9-جمع وتفریق های زیرراحل کن .( بارسم شکل)

 

 ..........=50+30 ........=90-40

10-تاسه عددالگوی عددی راادامه بده و(بارسم چوب خط)

 

8-16-24 

11-رضامی گویداگر30آیه ی دیگرحفظ کنم70آیه حفظ کرده ام .اوچندآیه حفظ بوده است؟

 

12-مجموع سن علی وپدرش45سال است.

 

3سال پیش مجموع سن آن ها چندسال بوده است؟

 

12-عد32راروی محور5تا5تانشان بده.

 

13-عدد37راروی محور10تا10تانشان بده.

 

 

امروز وفردا


فردا برنامه صبحانه گروهی به سوی سلامتی

به مناسبت شهادت جدم داریم


مدینه یعنی رجعت بی حسین از کربلا

مدینه یعنی سالها گریه و درد و عزا


سلام بر یادگار کربلا امام سجاد(ع)یا جدا!


کتاب نوشتاری همراه بیاورید

برنامه فیلم نماز کودک - آموزش نقاشی با تینا

آموزش قاب عکس شخصی

تست قلم چی

دوره پلی کپی علوم و جواب

املاء کلمه های جدول از درس فارسی

و اما  امروز ساعت ( دقبقه - ثانیه - ربع = 15 دقبقه - نیم = 30 دقبقه- یک ساعت60 دقیقه - 12 ساعت)

با ماکت ساعت نمایش و توضیح داده شد.


 برای دریافت این آزمون  ساعت شنل قرمزی را کلیک بفر مایید.

از وب :تصمیم کبرا

پلی کپی گروهی دیروز با پرسش از بچه ها حل و توضیح داده شد.

و مثال مثلثها و مربعای رنگی  رو توضیح دادم. گفتم که نظامدار نوشتن که فقط برا نوشتن اعداد بکار نمیبریم. الان میخوام نقاشی یه خونه بکشم فقط یه قانون دارم باید از مثلثای آبی یا قرمز و مربعهای قهوه ای یا سبز یا زرد استفاده کنم.

اول مثلث آبی رو انتخاب میکنم. این مثلث آبیه خیلی نقاشی دوست داره میخواد به همه رنگیایی که میبینه نقاشی بکشه. اول میره سراغ مربع قهوه ای بعد میره سراغ مربع سبز بعد زرد. تا حالا سه تا خونه کشیدیم.

 بعد نوبته مثلث قرمزه که میخواد با هر سه تا مربع خونه بسازه و ...

بعد گفتیم شاید یکی دوست داشته باشه با مربع ها نقاشی رو شروع کنه باید اول یه مربع رو انتخاب کنه مثلا مربع قهوه ای این مربع هم دوست داره تا میتونه نقاشی کنه اول میره سراغ مثلث آبی و بعد هم مثلث قرمز وقتی میبینه مثلثا تموم شد. میره کنار تا مربع سبز نقاشی کنه و بعد هم مربع زرد( وب فرشته ها)

با آموزش مواظبت ازگوش . دندان با دیدن مولاژ و طریقه نظافت توضیح داده شد

و اما مامان م گفت:


با درس خوش قولی حضرت ابوالفضل العباس دخترم خوش قول شده

و ازما هم می خواهد خوش قول باشیم ! احسنت !

معلوم است اهداف یادگیری انجام شده است !


پیک 2



پروفسورهای کوچک

ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن



پیک آموزشی8 کلاس دوم




دانلود word

 دانلود pdf 

ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن


آزمون 2


test


علوم+۹۲۰۸۲۴

دریافت سوال

فارسی+۹۲۰۸۲۴

دریافت سوال

ریاضی+۹۲۰۸۲۴


دریافت سوال


مبین+خوی

خلاقیت از سایت زنبور دانا

خلاقیت

بازی با رنگ ها(painting)

مهارت هدف:بالابردن قوه خلاقیت

مربوط به سنین: همه سنین

توضیح مختصر:بازی ساده و زیبایی که شما میتوانیدبرای رنگ آمیزی اشکال موجود در طرح، سر قلمو را در رنگ موردنظر خود فرو ببرید و با کلیک کردن بر نقطه مورد نظر آن را رنگ نمایید.همانطور که توجه کردید رنگها محدود به رنگهای اصلی می باشند و شما میتوانید رنگهای دیگر را با ترکیب رنگهای موجود به دست آورید.( کافی است که قلمورا در رنگهای مورد نظر فرو ببرید)

چیدمان باغچه(garden decor)

مهارت هدف:افزایش قوه خلاقیت

مربوط به سنین: همه سنین

توضیح مختصر:شما یک باغبان با سلیقه هستید و قصد داریدگلدانها و باغچه های کوچک خود را  با گلهل و سبزیجات موجود تزیین نمایید.برای این کار کافیست گلهل و هرچه که در نظر دارید را با ماوس انتخاب نمایید و در محلی که دوست دارید قرار دهید.گلها هیچ وقت تمام نمی شوند وشما تا هرمیزان که علاقه دارید میتوانیدبه  باغچه خود جلوه دهید.

چیدمان گل(flower design shop)

مهارت هدف:افزایش قوه خلاقیت

مربوط به سنین: همه سنین

توضیح مختصر:شما میتوانید در دو حالت بازی کنید که شامل گزینه های اول و دوم می باشد. اگر اولین گزینه را انتخاب نمایید، شما باید مراحلی را طی کنید و در هر مرحله با توجه به سلایق و علایق مشتری ها دسته گل ویا گلدان موردنظر آنها را با گلهای مناسب تزیین نمایید، که با گذر از هر مرحله شما میتوانید به گلدانها و گلها و ابزارهای جدید دسترسی پیدا کنید. در حالت دوم شما خیلی از این امکانات را نخواهید داشت.(هنگامی که مشغول به گل آرایی هستید میتوانید از گزینه هایی که در زیر قسمت گلها و گلدانها موجود است گلها را تغییر سایز دهید ویا قرینه نمایید.)

پری خیاط(fairy tailor)

مهارت هدف:افزایش قوه خلاقیت

مربوط به سنین: همه سنین

توضیح مختصر:در ابتدای بازی یک داستان از پری خیاط ودستیارش میبینید و هنگامی که بازی شروع می شود شما باید چهار وسیله را با توجه به رنگ و طرح مورد علاقه خود، برای دوخت یک لباس انتخاب نمایید. که شامل۱-طرح لباس، ۲-پارچه، ۳-نخ وسوزن و ۴- دکمه، می باشد. در پایان بر روی گزینه SHOW OFF کلیک نمایید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

book

Untitled-3

دانلود کتاب کمک به فرزندان دریادگیری ریاضیات دوره ابتدایی

پاور پوینت زمان فعل فارسی عالی

دانلود پاور پوینت برای تمرین فارسی 

( زمان هایی که کار انجام شده یا ( فعل )