ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
چگونه می توانم مشکل بد خطی دانش آموزان کلاسم رابهبود بخشم؟
مقدمه
امروزه یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با محیط بیرونی، دست نوشته یا خط است. بنابراین لازم است بشر با قواعد و اصول صحیح نگارش آشنا شود. در قرون اخیر با آمدن چاپ و نگارش کتب و مجلات با خط نسخ چاپی، خط اصیل و زیبای فارسی مورد کم لطفی قرار گرفته است و با مرور زمان به خوشنویسی به اندازه دروس دیگر اهمیت نمی دهند. از آنجا که خط خوش در روحیه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد، این پژوهش در پی آن است که مشکل بد خطی دانش آموزان را در کلاس دوم دبستان پسرانه امام رضا (ع) بر طرف نماید.
توصیف وضیعت موجود و بیان مسئله
اینجانب روح اله یارمحمدی با11 سال سابقه ی تدریس در پایه های مختلف، درسال تحصیلی جاری آموزگار پایه دوم دبستان امام رضا (ع) واقع در ناحیه 2 شهر زنجان که در یک کلاس 33 نفره ی پسرانه، مشغول تدریس هستم ، در اوایل سال تحصیلی با مشاهده ی مشق و املای دانش آموزان، متوجه مشکل بد خطی تعدادی از دانش آموزان شدم که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید .من با شواهدی که داشتم و همچنین با مشورتی که با تعدادی از همکاران داشتم، تصمیم گرفتم در جهت بهبود مشکل بد خطی دانش آموزان گامی بردارم.
برای دانلود ادامه مطلبپیشینه تحقیق
- درتحقیقی که علی آسوده درسال 90-89انجام داده علل بدخطی دانش آموزان مواردی همچون – میزان تکلیف شب – تندنویسی - خطهای کتاب های درسی - آشنا نبودن معلم به اصول خوشنویسی – بی حوصلگی – شیوه غلط به دست گرفتن قلم بیان کرد
-درتحقیق کراج، جانسون و مایکل، نحوه ی قرار گرفتن کاغذ و طرز قرار گرفتن بدن را نیز عوامل نارسایی نوشتن می دانند.
-درتحقیق مهدی کردی، با عنوان بررسی عوامل موثر بدخطی دانش آموزان کلاس پنجم به این نتیجه رسیده که نبود آموزش صحیح، بی دقتی و نداشتن تمرین کافی، تند نوشتن مطالب توسط دانش آموزان، تند گفتن معلم و بی میلی و خستگی دانش آموزان هنگام نوشتن.
در تحقیقی که توسط خانم " سهیلا گنج خانی " با عنوان راهکارهای عملی برای کاهش میزان بد خطی دانش آموزان در سالتحصیلی 85 - 84 در دبستان شهید �