کلاس مهر

آموزش دروس کلاس دوم ابتدایی و ارزشیابی دروس

کلاس مهر

آموزش دروس کلاس دوم ابتدایی و ارزشیابی دروس

انیمیشن های آموزشی مقطع ابتدایی


انمیشن های جذاب وآموزشی ابتدایی





آزمون آنلاین کلاس سوم ابتدایی

دانش آموز گرامی : شما می توانید از مجموعه کتابهای درسی ارائه شده ،کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده ، آنگاه با توجه به دروس ارائه شده قادر خواهید بود یکی از آنها را برای شرکت در آزمون آنلاین انتخاب کنید.سوالات دروس ارائه شده توسط بهترین اساتید مجرب کشور تدوین و گردآوری شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .









ادبیات فارسی سوم دب

اجتماعی سوم دبستان
هدیه های سوم دبستان
ریاضیات سوم  دبستان  




تنبیه وتشویق جدید


اعمال فشار واسترس در مدارس از تنبیه بدنی مشکل ساز تر است !

فیلم مستند  مشق شب  در تاریخ 14 تیر ماه 87 از برنامه صد فیلم شبکه 3 سیما پخش گردید .  آقای عباس کیا رستمی  کار گردان – علی رضا زرینی تهیه کننده – خانم شعله دولت آبادی محقق این فیلم بوده اند . و درسال 1366  در دبستان معصومی تهران فیلمبرداری شده است .

 

         چقدر زیبا بود ! وقتی فکر می کنیم می بینیم  فکر انسان های فهیم  دست اندر کار تهیه این مستند در سال 66 یعنی 21 سال پیش  واقعا  بزرگ و شاید 40 سال جلوتر  از بقیه بوده است   . و چقدر اون پدر دانش آموزی که مدتی در خارج بود و چیزهایی می دانست ، خوب حرف زد کاش می شد آنها را پیداکرد و  دستشان را بوسید و یا به نحوی تقدیر کرد .   

        یادم هست که یک تحقیق در مورد جهان سوم دیدم( منبع دقیقش یادم نیست ولی یه جوری ربط داشت به رد یا اثبات  تئوری نیاز به موفقیت اقای مک کله لند ) که ایران هم به عنوان نمونه بزرگ جامعه آماری و  تحقیقی آن   بود  نتایج آن  جمعا در این رابطه هاست  :  ادامه مطلب ...

دوری از ده اشتباه معلمان در تدریس


دوری از ده اشتباه معلمان در تدریس

تاکنون‏ پژوهش‏های ‏بی‏شماری درزمینه‏ی فعالیت‏های آموزشی اثر‏بخش در کلاس درس انجام شده است. به‏طوری که نتایج این پژوهش‏ها رهنمودهای مفیدی را برای بهبود فعالیت‏های معلم در کلاس درس به همراه داشته است. بر این اساس در این مقاله، به ده اشتباهی پرداخته شده است که معلمان در کلاس درس باید از آن‏ها دوری کنند.

معلمان همواره می‏خواهند در کلاس نقش مثبتی داشته‏ باشند و اگر مراقب نباشند، نمی‏توانند این مأموریت خطیر را به خوبی به انجام برسانند. آیا تاکنون به عوامل زیر که مخل تدریس هستند، توجه کرده‏اید؟

1.‏ دوستی بیش از اندازه با دانش‏آموزان

اغلب معلمان کم‏تجربه می‏خواهند بچه‏ها آن‏ها را از همه بیشتر دوست داشته باشند، درحالی که این کار اشتباه است. اگر شما مرتکب چنین اشتباهی شوید، کنترل‏کلاس از دستتان خارج می‏شود و این به آموزش بچه‏ها لطمه خواهد زد. به جای آن، به دنبال احترام گذاشتن به دانش‏آموزان، تحسین و تقدیر آن‏ها باشید. در این صورت به یکباره خواهید دید، وقتی جدی و منصف هستید، دانش‏آموزان به شما بیشتر علاقه پیدا خواهند کرد و این نشان می‏دهد که در مسیر صحیحی قرار گرفته‏اید. 

ادامه مطلب ...

راه‏های پیشگیری از اضطراب امتحان در میان دانش‏ آموزان

اضطراب امتحان

حال که با نشانه‏ها و عوامل زمینه‏ساز اضطراب در بین دانش‏آموزان در مقاله ی قبلی آشنا شدیم قبل از این‏که به درمان بپردازیم با عوامل پیشگیری از اضطراب امتحان در مدارس آشنا می‏شویم تا با کمک آن این اختلال را در مدارس به حداقل برسانیم:

*‏ توقعات واقع‏گرایانه داشته باشید ولی هنگامی که به دانش‏آموزان آن‏طور که باید و شاید خوب عمل نمی‏کنند از نشان دادن واکنش افراطی بپرهیزید.

* اگر دانش‏آموز برای درس خواندن حداکثر سعی خود را به کار می‏گیرد، او را تشویق کنید و به او جایزه بدهید، حتی اگر نمرات او به اندازه‏ی تلاش وی خوب نباشد.

* برای این‏که به دانش‏آموز کمک کنید تا بر احساس تشویق و نگرانی قبل از امتحان فائق آید، اطمینان یابید که به خوبی درس خوانده و آماده‏ی امتحان است

ادامه مطلب ...